Resuming podcast

29 setembre de 2021 a les 11:07

La Regidoria de Joventut organitza dos tallers per la ideació d'un mural i el mobiliari del nou Espai Jove

Compartir

L'objectiu de les activitats és dotar els joves d'eines per poder crear el mural i el mobiliari del nou equipament municipal. Dos tallers creatius i participatius que estaran conduïts per artistes i que s'inclouen dins de l'estudi de viabilitat de l'empresa Fdos Arquitectes. El 8 d'octubre s'idearà el mural i el dia 15 el mobiliari de l'espai. El termini de presentació d'inscripcions ja és obert per tots els joves de 14 a 19 anys.

La Regidoria de Joventut treballa des de fa mesos per convertir l'antic Centre Cívic de La Immaculada en el proper Espai Jove.  Un lloc que té la voluntat de ser un espai referencial per als joves de Malgrat de Mar, un espai de trobada i relació i que ofereixi activitats que responguin les seves demandes. És per això que l'empresa Fdos Aqruitectes, qui gestiona el projecte, ha inclòs els dos tallers en el seu estudi de viabilitat. Ambdós com a pas previ a la contractació de la redacció del projecte per poder-lo posar en marxa. 

La finalitat de la idea és dotar els joves de les eines suficients perquè puguin idear el mural i el mobiliari de l'equipament. L'activitat estarà dirigida per diferents artistes, entre ells Núria Toll, qui serà l'encarregada de conduir el taller per crear el mural divendres 8 d'octubre al Centre Cívic de la Immaculada de 17:30h a 20:30h. En aquest aspecte, Toll destaca per la seva voluntat d'aportar valor afegit a l'espai urbà, fomentant l'esperit crític transmetent missatges de caràcter social.  Divendres 15 a la mateixa hora, serà el torn del segon taller. Els artistes urbans Makea seran els encarregats de dur-lo a terme fomentant el disseny obert, l'intercanvi de coneixements i la creativitat col·lectiva.

 Un equipament pels joves malgratencs que va aprovar-se el febrer

El passat vint-i-cinc de febrer, la Junta de Govern Local va aprovar el pla d'usos i funcionament d'aquest nou espai que ha redacatat la Diputació de Barcelona. I, és que, l'Ajuntament va sol·licitar ajuda tècnica a la Diputació per tal de poder donar resposta a les necessitats dels joves de Malgrat, ja que actualment Malgrat compta amb 3.310 joves d’entre 12 i 29 anys.  Aquest pla d'usos preveu convertir una bona part del Centre Cívic de La Immaculada en un equipament pels joves, a la vegada que seguirà mantenint algunes de les entitats que hi ha en l'actualitat. El pla, s'ha realitzat conjuntament amb joves del municipi a través de 422 enquestes i sessions en els centres de Secundària i entitats juvenils. 

Recordem que els tallers es faran divendres 8 i divendres 15 d'octubre de 17:30h a 20:30h al Centre Cívic de La Immaculada. Les inscripcions ja estan obertes per tots els joves de 14 a 19 anys.