8 maig de 2014 a les 12:03
La Policia Local va exposar la feina feta durant el 2013, que es va traduir en una davallada d'un 9,8% dels delictes denunciats a Malgrat, mentre que la mitjana a Catalunya va ser d'un 5,2% menys. A banda de donar xifres sobre la tasca policial, també es van explicar com i per què es fan dispositius.
L'inspector en cap de la Policia Local, Joaquim Martínez, va repassar les dades de la feina feta durant el 2013 i va destacar que amb l'aplicació de l'ordenança de civisme -a través de la qual l'any passat es van fer 403 denúncies- s'ha reduït la despesa que suposa el vandalisme per a les arques municipals. L'any 2012, el vandalisme va tenir un cost de 41.466 euros per a l'Ajuntament, mentre que l'any passat, va ser del 35.162 euros. L'any 2010, la despesa va ser de 61.026 euros.
El sotsinspector de la Policia Local, i responsable de trànsit i mobilitat, José Manuel Martínez, va parlar del Pla Local de Seguretat Viària i va remarcar que l'objectiu des de la seva posada en funcionament, l'any 2007, ha estat el de reduir el nombre d'accidents, i en especial, el de víctimes. Durant la sessió, es va parlar de l'avinguda de la Costa Brava, com el punt negre on es produeixen més accidents: al 2011 es van produir 8 accidents, al 2012 també 8 i al 2013, 24. El sotsinspector va explicar que aquesta carretera -que és la que enregistra més volum de trànsit- és titularitat de la Diputació de Barcelona i que en les darreres setmanes la Policia Local ha fet arribar diferents propostes per aconseguir que els vehicles hi circulin amb menys velocitat i també per pacificar el trànsit. En aquest sentit, ja es va avançar que en els propers mesos començaran les obres de construcció d'una rotonda a la confluència amb el carrer de la Verneda.
Per la seva part, l'alcaldessa, Conxita Campoy, va felicitar la Policia Local per la feina feta i per la dedicació i vocació dels seus agents. L'alcaldessa va afegir en relació a l'avinguda Costa Brava que Diputació ha rebutjat la col·locació de semàfors o ressalts en aquesta via, i també que es treballa per millorar les rotondes que ara hi ha a davant del CAP i a davant del barri de Can Palomeres.
L'acte van assisitir diversos regidors del govern i de l'oposició, així com membres d'associacions i entitats del poble.