25 maig de 2022 a les 14:20
El Departament de Polítiques Digitals i Territori invertirà 60 MEUR en la pacificació de la carretera N-II al Maresme. El projecte, una reivindicació històrica a la comarca, comença ara a caminar gràcies a l’alliberament dels peatges de l’autopista C-32 i al conseqüent traspàs del trànsit.
Tal com recull l'ACN, a l’N-II hi ha actualment sis projectes "impulsats" que avancen a diferents velocitats i que inclouen, entre d'altres, la construcció d’un carril bici d’extrem a extrem de la comarca. La construcció dels primers trams podria iniciar-se el 2023 entre Mataró i Llavaneres; Caldes d'Estrac i Arenys de Mar, i Canet i Calella. En paral·lel s'avança també en els projectes de connectivitat amb la C-32, a més llarg termini i que requeriran uns altres 60 MEUR d'inversió.
Les actuacions s’insereixen en el conjunt de mesures, valorades en 120 MEUR, per a transformar la mobilitat de la comarca en el marc de l’alliberament dels peatges de la C-32 nord.
El president del Consell Comarcal del Maresme, Damià del Clot, ha manifestat que és un clam del territori la millora de la mobilitat i que, a la vegada, és necessari que qualsevol projecte "sigui pactat amb els municipis ateses les diferents singularitats que conviuen al Maresme".