Resuming podcast

12 abril de 2022 a les 19:13

La multinacional japonesa AGC invertirà 90 MEUR a la planta de Malgrat i crearà 100 llocs de feina

Compartir

L'anunci s'ha fet aquesta tarda durant una visita a la planta malgratenca del conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent i el CEO de l'empresa, Akihiro Kadokura

L'empresa japonesa del sector químic i farmacèutic AGC ampliarà la seva planta de Malgrat en 7.500 metres quadrats. Les noves instal·lacions, que es faran en uns terrenys propietat de l'empresa a tocar de l'actual planta, entraran en funcionament el 2024 i suposaran una inversió de 90MEUR i la creació d'un centenar de llocs de feina. Amb aquesta ampliació, que s'afegeix a una recent ampliació del laboratori d'R+D, la multinacional espera poder ampliar en un 30% la seva capacitat de producció de principis actius farmacèutics.

El conseller ha agraït l'aposta d'AGC per la planta malgratenca en un sector "clau per a Catalunya":

 

Per la seva banda, el CEO de l'empresa japonesa ha destacat el potencial i el "talent" que hi ha a Catalunya per a la indústria química i farmacèutica i ha celebrat l'establiment de nous "ponts" amb el Japó per fer créixer l'economia.

AGC Pharma Chemicals pertany al grup japonès AGC Group. Fa tres anys va adquirir la planta de Malgrat de Boehringer Ingelheim. La planta de Malgrat dona feina actualment a 330 persones, entre personal de fàbrica, laboratori i administració. A escala internacional compta amb més de 55.000 treballadors i una facturació de 12.700 milions d'euros.