Resuming podcast

21 abril de 2014 a les 9:30

La línia de rodalia de Girona transporta més de 32.000 persones en un mes

Compartir

De tots els usuaris que han utilitzat la línia RG1, més de la meitat, un 53%, han aprofitat aquesta connexió, i han pujat o baixat del tren en alguna de les estacions que queden més al sud de Maçanet. Pel què fa a la resta d'estacions per on passa la RG1, aquelles on hi ha hagut més moviment de passatgers han estat Girona i Figueres, seguides de la de Maçanet - Massanes i la de Flaçà.

Des de l'estació de Malgrat de Mar surten, de dilluns a divendres, 8 trens en sentit Girona i Figueres amb una freqüència d'un tren cada dues hores. Surten a les 7:39h, 9:10h, 11:10h, 13:10h, 15:09h, 17:09h, 19:09h i 21:06h. Aquests combois connecten el poble amb Girona, en 45 minuts, i amb Figueres, en 1 hora i 22 minuts. Segons Rodalies de Catalunya, els horaris dels nous serveis s'han dissenyat per complementar l'oferta actual atenent les necessitats de mobilitat per motius de feina o d'estudis.

L'entrada en funcionament de la línia RG1 de rodalia a Girona suposarà una inversió de 3 milions d'euros anuals que pagarà de manera íntegra la Generalitat de Catalunya.