24 maig de 2015 a les 11:50
Els col·legis electorals de Malgrat de Mar han obert a les nou en punt del matí amb normalitat i sense cap incidència destacada. Ho han explicat a Ona Malgrat els presidents de taula del col·legi electoral de la Biblioteca La Cooperativa, Maria José López i del Sant Pere Chanel, Xavier Fontrodona. Per la seva banda l’inspector en cap de la Policia Local de Malgrat ha explicat que l’única intervenció policial d’aquest diumenge no té res a veure amb les eleccions.
A aquesta hora els candidats dels set partits que es presenten a les eleccions municipals ja han dipositat el seu vot. Els més matiners han estat la candidata popular Ana Vega i l’ecosocialista Jordi Medina. La resta de candidats han votat als seus col·legis electorals al voltant de les 12 del migdia.
Un total de 13.499 ciutadans i ciutadanes del municipi estan cridats a les urnes per escollir el govern municipal per als propers quatre anys. Enguany s’hi presenten set candidatures PSC, CIU, ERC, PP, ICV-EUiA, CUP i JuntsXMalgrat.
Aquests comicis tenen dos elements dignes d’anàlisi: per una banda l’alcaldessa dels últims 24 anys, Conxita Campoy, no es torna a presentar. Per l’altra han sorgit dues formacions noves, CUP i JuntsXMalgrat que aspiren a entrar al consistori. Aquestes dues variables fan preveure un plenari força fragmentat.
Hi ha 7 col·legis electorals, amb 28 meses on es podrà depositar el vot fins a les 20 h. Ona Malgrat emetrà un butlletí informatiu especial al voltant de dos quarts de tres de la tarda, amb les primeres dades de participació i un altre a dos quarts de set amb aquestes dades actualitzades. A partir de les vuit del vespre seguirem l’escrutini de ben a prop amb butlletins cada mitja hora i entrevistes als candidats.