20 de Desembre de 2023 a les 14:07
De les 8 queixes presentades, 6 anaven adreçades a l’Ajuntament de Malgrat de Mar.
L'equip de la síndica de greuges de Catalunya va atendre els malgratencs i malgratenques aquest passat dilluns 18 de desembre tant de manera presencial al Centre Cívic com telemàticament. Aquest servei ajuda la ciutadania a defensar-se contra una actuació de qualsevol administració pública o d'empreses que presten serveis d'interès general, com les de la llum, l'aigua o el gas, que vulnerin els seus drets.
En aquesta visita a Malgrat, l'equip de la síndica de greuges va rebre un total d'onze visites presencials i quatre trucades o videotrucades, que s'havien concertat prèviament a través del telèfon gratuït 900 124 124 o del correu electrònic a citaprevia@sindic.cat.
Tant les visites presencials com les videotrucades es van realitzar des del Centre Cívic del Castell i la Verneda de Malgrat de Mar. Les problemàtiques plantejades van ser temes relacionats amb urbanisme, medi ambient, serveis bàsics, accessibilitat i barreres arquitectòniques i salut, entre d'altres. De les 8 queixes presentades, 6 anaven adreçades a l’Ajuntament de Malgrat de Mar.
Segons recull l'equip de la síndica, un dels temes més repetit va ser la qüestió de l'arbrat de la via pública, ja que hi ha veïns i veïnes de Malgrat que consideren que no s'està fent un correcte manteniment d'aquests i això els ocasiona molèsties de diferents tipus, com l'aparició d'insectes, la manca de llum, l'augment de fulles a terra, entre d'altres.
L'equip de la síndica de greuges visita periòdicament els municipis de Catalunya per facilitar la tramitació de queixes i la realització de consultes per part de la ciutadania.