Resuming podcast

9 desembre de 2013 a les 10:31

La diada de Sant Nicolau omple els carrers del centre

Compartir
La festa major de Sant Nicolau es va tancar ahir diumenge amb el xou humorístic "Con todos mis respetos" de Reugenio. L'espectacle va aplegar 180 persones al pavelló Germans Margall.

El dia central de la festa major d'hivern, però, va ser divendres, diada festiva de Sant Nicolau. Els carrers del Barri Antic es van omplir de gom a gom amb centenars de persones que durant tot el matí van passejar pel Mercat de Sant Nicolau i les diferents activitats que es van celebrar. La cercavila de gegants amb la participació de colles de Premià de Dalt, Vilassar de Dalt, Montblanc, Igualada i Manlleu va ser un dels actes més multitudinaris. El conte "La sopa de pedres" i el brou solidari, organitzat per la Parròquia de Sant Nicolau, també va ser present a la festa de Sant Nicolau, igual que el vermut solidari, que enguany ha recuperat l'associació d'Amics de l'Índia. Els versots de la Colla de Diables Ratpenatsinfernals van repassar amb molta ironia i sàtira l'actualitat local i també la del país. 

La jornada festiva de dissabte va començar amb la Trobada de Bateries, que va aplegar 20, que van actuar al costa de les colles de Malgrat, els Ratpenatsinfernals i els Batuchiks; així com els Diablesfolls de Palafolls i els Percutes de Santa Susanna.  Aquesta sorollosa trobada va aplegar força públic a la plaça de Josep Anselm Clavé. El 41è Concurs de Colles Improvisades de l'Agrupació Sardanista Malgratenca La Barretina va comptar amb la participació de 9 grups. A la tarda, els Ratpenatsinfernals van oferir el Com et cebes, la tabalada i el correfoc. Aquestes dues activitats van tenir molt de públic participant. Els diables de Malgrat, que van comptar amb la visita de les colles de Sant Boi de Llobregat, Nèbola Trinifoc de Barcelonai la Momarota de Mataró, van omplir el centre del poble de foc, soroll i molt de fum, en un espectacle molt aplaudit i celebrat.

La festa major de Sant Nicolau en imatges.