Resuming podcast

8 juny de 2015 a les 10:49

La CUP de Malgrat nega haver fet cap proposta “a cap formació” per un pacte amb ERC, CiU i JuntsxMalgrat

Compartir

La CUP de Malgrat de Mar nega que els seus representats a l’Ajuntament –Paco Màrquez i Núria Casajuana- hagin proposat a ERC, CiU i JuntsxMalgrat la possibilitat d’arribar a un pacte de govern “ni que manifestessin a ningú que la seva paraula podia convèncer a l’assemblea per aconseguir aquesta entesa”.

Ho expliquen en un comunicat en el que també afirmen que el dia després de les eleccions van rebre aquesta proposta, a la que van respondre que “la CUP no entraria en negociacions fins que la seva assemblea es manifestés al respecte”.

Un dia després –continuen explicant en el comunicat- l’assemblea “va decidir per unanimitat no sumar-se a cap pacte i mantenir-se a l’oposició ja que era l’opció més coherent amb els ideals de la formació i, a més, el pacte que es proposava era una opció de tots contra el PSC sense una proposta programàtica clara”. També afirmen no compartir l’argument de la formació d’un govern sobiranista perquè “l’Ajuntament ja està representat en la seva majoria per partits i grups que s'han proclamat sobiranistes” i afegeixen que “no és viable un pacte o investidura amb forces que no siguin clarament d’esquerres i, a més, és poc sòlid fomentar una coalició entre dos partits polítics que provenen d’una escissió”.

Des de la CUP consideren que “la millor opció hagués estat un govern de minoria del PSC” que “no hauria agradat a tothom perquè no hi va associada cap regidoria, ni cap sou o distinció però d’aquesta manera l’oposició seria prou poderosa per poder recolzar les propostes que considerés coherents i rebutjar aquelles que no veiés convenients”.

La CUP conclou el comunicat manifestant que “no tolerarem cap més atac personal a cap membre de la nostra assemblea, ni tampoc cap valoració sobre la voluntat del nostre electorat que no provingui dels nostres votants”.