Resuming podcast

23 març de 2015 a les 10:29

La CUP aposta per la municipalització de la llar d'infants i per dotar les escoles públiques de més recursos

Compartir

Tot i el vent fred d'ahir al matí, la CUP va celebrar l'assemblea oberta sobre el model educatiu de Malgrat a l'aire lliure. Una quinzena de persones es van apropar a les Peixateries Velles per prendre part al debat en què es va parlar de l'educació infantil, la primària, la secundària i les activitats extraescolars del poble.

Un dels temes que es van posar damunt la taula va ser el de la municipalització de la llar d'infants "Els Fesolets". Carola Sardà, membre de la CUP i moderadora del debat, va recordar que la llar "està gestionada per una empresa privada". En aquest sentit, des de la CUP van avançar que aposten per una gestió directa per part de l'Ajuntament, que "s'ho pot permetre", i que "han de veure d'on poden treure els diners per aprofitar-los com cal".

Un altre dels punts que es van tractar a l'assemblea va ser el dels recursos de què disposen actualment les escoles públiques del poble. Sardà va comentar que "a Malgrat hi ha molta més oferta de concertada que de pública i això fa mal a la pública". La membre de la CUP també va explicar que hi ha pares a qui "els fa por" portar els seus fills a l'escola pública. Per això, considera que "s'han de dedicar més recursos a aquests centres" i que des de l'Ajuntament s'ha de fer més pressió a la Generalitat.

Finalment, també es va parlar de la possibilitat d'integrar de ple els serveis socials al model educatiu de Malgrat. En aquest sentit, des de la CUP proposen que un educador social treballi directament des de les escoles. Sardà creu que "el projecte GR està bé, però es queda curt" perquè, entre d'altres coses, la "vinculació entre l'Ajuntament i els centres educatius no és real, "no es fa el traspàs d'informació" que es va dir que es duria a terme quan es va posar en marxa.

 


20150323124758.sarda-1.mp3
20150323124758.sarda-3.mp3
20150323124758.sarda-2.mp3