Resuming podcast

30 març de 2022 a les 11:41

La Corporació de Salut del Maresme i La Selva posa en marxa el programa Benestar Emocional i Salut Comunitària a l'Atenció Primària

Compartir

La proposta es desplega a les tres àrees bàsiques que gestiona l'ens: Malgrat - Palafolls, Calella i Lloret - Tossa. El programa té com a objectiu principal promoure el benestar emocional de la comunitat

El programa Benestar Emocional i Salut Comunitària a l'Atenció Primària també té com a objectius ajudar amb la detecció precoç de les persones que presenten malestar emocional i factors de risc psicosocial, contribuir a reduir la medicalitzacó davant malestars quotidians, afavorir la reducció del consum de recursos sanitaris i proporcionar suport professional en tècniques de gestió emocional. La iniciativa, segons la doctora Imma Morató, directora d'Atenció Primària de la Corporació, s'adreça, sobretot, a gent gran, adolescents i persones que han patit la covid i han sentit "angoixa, por i soledat".

En el marc d'aquest programa, s'organitzaran activitats com ara tallers, sessions informatives o xerrades. L'usuari que vulgui participar de les accions, que s'anunciaran a través de la pàgina web i les xarxes socials de la Corporació de Salut, haurà de contactar amb el seu centre d'atenció primària. Mònica Cuadrado, referent del programa de Benestar Emocional i Salut Comunitària a l'Atenció Primària, explica que per tal de poder identificar quines són les necessitats prioritàries cal "crear sinergia entre els equips, serveis municipals dels ajuntaments i associacions i entitats".

La primera activitat que s'ha posat en marxa en el marc del programa Benestar Emocional i Salut Comunitària a l'Atenció Primària ha estat l'Espai Cuidador. La iniciativa, que constarà d'una sessió al mes durant set mesos, s'ha presentat aquest migdia a Malgrat de Mar.