Resuming podcast

25 de Març de 2025 a les 14:16

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha incorporat enquestes de satisfacció als hospitals i àrees bàsiques de salut

Compartir

Alguns dels aspectes que es valoren en aquestes enquestes són el tracte i l’amabilitat dels professionals, el temps d’espera, la claredat de la informació transmesa o l’accessibilitat al centre, entre d’altres.

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha incorporat enquestes de satisfacció que serviran per a conèixer l’opinió dels pacients sobre la seva experiència en diferents serveis dels hospitals de Calella i Blanes i en les tres àrees bàsiques de salut de Calella, Malgrat i Tossa de Mar. Els usuaris podran accedir a aquestes enquestes a través d’un SMS que rebran al seu telèfon.

Les enquestes, que són digitals, estan formades per preguntes breus que han estat dissenyades des del servei de Gestió i Serveis al Ciutadà. Alguns dels aspectes que es valoren en aquestes enquestes són el tracte i l’amabilitat dels professionals, el temps d’espera, la claredat de la informació transmesa o l’accessibilitat al centre, entre d’altres.

Les enquestes s’envien 24 hores després que les persones hagin rebut atenció als serveis d’Urgències, Cirurgia Major Ambulatòria, Hospitalització i Consultes Externes. Aquestes ja s’estan enviant. Més endavant, s’enviaran també als pacients atesos en diferents centres d’atenció primària. En aquest segon cas, s’enviaran les enquestes un cop a la setmana perquè els usuaris valorin l’atenció presencial i telefònica rebuda per part del metge o metgessa de família, d’infermeria, de pediatria i d’odontologia.

Amb aquesta iniciativa es pretén fomentar la participació dels pacients en l’assistència, un dels diferents objectius dins del nou Pla Estratègic de la Corporació.