21 febrer de 2022 a les 9:59
Ho fa en commemoració del Dia Internacional de les Llengües Maternes
Cada 21 de febrer des de l’any 2000 se celebra el Dia Internacional de les Llengües Maternes, una jornada que serveix per reivindicar la importància de la diversitat cultural i lingüística per les societats sostenibles. La UNESCO, en el marc del seu mandat a favor de la pau, treballa per preservar les diferències entre les cultures i idiomes que fomenten la tolerància i el respecte als altres.
A Malgrat de Mar també es vol lluitar per preservar totes aquestes llengües que formen part del patrimoni cultural universal, és per aquest motiu que la Comissió de llengua i literatura del Consell de Cultura de Malgrat s’ha adherit a la convocatòria. N’ha donat més detalls una de les seves membres, Júlia Silveira.
La diversitat lingüística es troba cada vegada més amenaçada. Cada dues setmanes, aproximadament, una llengua desapareix. I, amb ella, desapareix tot el seu patrimoni cultural i intel·lectual.
Tal com indica Silveira, des de la comissió volen que els nouvinguts entenguin la importància de preservar el català des del reconeixement i el respecte de les seves llengües maternes. Així és com tenen la intenció de dur a terme activitats a les escoles per donar rellevància al català com a llengua vehicular sense deixar de banda les altres llengües maternes coexistents.
La Comissió de Llengua i Literatura del Consell de Cultura és una entitat que, entre altres objectius, té la voluntat de col·laborar amb la Regidoria de Cultura promocionant la llengua catalana i promoure l’interès per la literatura entre joves i grans. Enguany, però, no han organitzat cap acte perquè fa pocs dies que s’ha constituït. Tot i això, ja estan preparant activitats de cara a les pròximes setmanes.
Entre aquestes hi haurà una conferència el 21 de març a càrrec de la Carme Torrelles en commemoració del Dia Internacional de la Poesia. A més, també estan preparant algunes activitats per Sant Jordi.
*Foto: UNESCO