2 juliol de 2015 a les 12:39
La Colla Gegantera de Malgrat de Mar celebra enguany el seu 25è aniversari. El primer dels actes commemoratius és una exposició que repassa la història de l'entitat a través de fotografies, textos i objectes i que s'inaugura aquest dissabte al vespre (19:00h) a l'Arxiu Municipal a càrrec del folklorista Amadeu Carbó. Aquest dissabte també es podran veure el gegantó en Pilonet i els capgrossos de la colla. Per altra banda en Bernat i l'Eulàlia estrenaran vestits nous coincidint amb aquest aniversari. L'estiu de 1988 un grup d'amics, que havia coincidint al Consell de Joventut, va tenir la idea de crear una colla gegantera. Dos anys més tard, el 12 d'agost de 1990, dins els actes de la festa major de Sant Roc, s'estrenen els primers gegants de la Colla de Geganters de Malgrat de Mar: en Bernat Estornell, el primer alcalde del poble, i la seva dona, l'Eulàlia. La mostra es podrà visitar a l'Arxiu Municipal fins el 30 de setembre de dilluns a divendres de 8 h a 15.30 h i dijous, divendres i dissabtes de 17.30 h a 20.30 h.