Resuming podcast

4 març de 2022 a les 8:44

La Biblioteca La Cooperativa organitza el cicle de xerrades de divulgació musical 'Des del faristol'

Compartir

La proposta, a càrrec de Maria Carretero de l'Aula de Música Contrapunt, neix amb la voluntat de donar una nova visió de gèneres i obres musicals. El cicle inclourà quatre xerrades. La primera, sobre romanticisme femení, tindrà lloc el proper dijous 10 de març

La idea d'organitzar un cicle de xerrades de divulgació musical a la Biblioteca La Cooperativa va gestar-se, segons Maria Carretero de l'Aula de Música Contrapunt, abans de la pandèmia. Des del faristol vol apropar coneixement sobre la música i la seva època i, per això, en aquest primer cicle s'han inclòs una xerrada sobre el romanticisme femení i les dones compositores del segle XIX, que tindrà lloc el 10 de març, coincidint amb la commemoració del Dia Internacional de les Dones; una sessió dedicada a Vivaldi i les quatre estacions, una xerrada sobre l'inici del segle XX, i una altra sobre música i cinema, que servirà per cloure el cicle el 9 de juny.

Carretero ha detallat que el cicle s'adreça a tots els públics perquè, entre d'altres coses, "la idea és conèixer el que sentim; aquelles coses que tenim a la memòria auditiva".

Els participants del cicle podran escoltar, observar partitures o descobrir detalls curiosos, entre d'altres. Carretero assegura que les sessions seran "dinàmiques" i que també permetran debatre sobre els temes proposats.

El cicle Des del faristol, que començarà dijous 10 de març i s'allargarà fins el 9 de juny, tindrà lloc a la sala de la Biblioteca La Cooperativa a les 18:30h. Per participar-hi cal formalitzar una inscripció prèvia al mateix equipament.