Resuming podcast

3 agost de 2021 a les 10:18

La Biblioteca La Cooperativa ja disposa de servei d'autopréstec

Compartir

El servei, que és possible gràcies a la identificació per radiofreqüència, permet a l'usuari endur-se documents en préstec, consultar l'estat del seu compte, renovar els préstecs o recollir les seves reserves de documents directament a la prestatgeria. L'autopréstec també permet tornar documents tot i que, per ara, aquesta opció no és possible per les mesures de prevenció de la covid

El servei d'autopréstec es va posar en marxa a la Biblioteca La Cooperativa fa tot just una setmana. A través de la identificació per radiofreqüència, que permet trasmetre dades sense fils, els usuaris poden endur-se o retornar diversos documents al mateix temps en una única operació. Els dispositius, de funcionament senzill, compten amb pantalles tàctils que indiquen els passos que cal seguir en les diferents transaccions que s'hi poden fer. Cinta Velilla, directora de la Biblioteca La Cooperativa, ha expicat que, per tal de poder posar en marxa el servei, ha estat necessari "identificar tots els documents de la biblioteca amb un xip per tal que els pugui llegir la màquina".

Per tal de poder usar el servei d'autopréstec cal portar el carnet de la biblioteca i seguir les instruccions que indica la pantalla tàctil que s'ha instal·lat a l'entrada de l'equipament.

Segons Velilla, aquest sistema té avantatges tant pels usuaris com pel personal de la biblioteca. Així, d'una banda, els usuaris són més autònoms, tenen més privacitat i fan els tràmits amb més rapidesa; i d'altra banda, el personal de l'equipament pot dedicar-se a fer altres tasques com, per exemple, garantir una atenció més personalitzada als usuaris o dedicar més temps a organitzar activitats i tirar endavant altres projectes.

El servei d'autopréstec es va començar a implementar a les biblioteques de la xarxa de la Diputació de Barcelona l'any 2012. En aquests moments ja n'hi ha un centenar que ofereixen aquest servei.