Resuming podcast

10 març de 2022 a les 10:56

La Biblioteca La Cooperativa comença a recuperar els indicadors d'activitat d'abans de la pandèmia

Compartir

La Biblioteca La Cooperativa ha fet balanç de la seva activitat corresponent al 2021. La directora, Cinta Velilla, destaca que poc a poc l'equipament va recuperant els indicadors d'activitat d'abans de la pàndemia

Segons Cinta Velilla, al 2021 la mitjana d'usuaris va ser de 146 persones al dia; 35 usuaris de préstec i 121 documents en préstec. Respecte a les dades del 2019, ja que el 2020 va ser atípic, "encara ens queda per arribar-hi" ja que al  2019 lla mitjana d'usuaris al dia era de 255 persones, 42 usuaris de préstec i 126 documents prestats.

En quant a la tipologia d'usuari, Cinta Velilla explica que el públic infantil d'entre 5 i 14 anys i l'adult entre 40 i 64 anys són els que fan servir més el préstec.

La responsable de la Biblioteca la Cooperativa remarca que hi ha hagut un augment molt important durant el 2021 del servei de préstec interbibliotecari, que ara és gratuït. En aquest sentit, segons Velilla, s'ha doblat el nombre de documents deixats i rebuts. Ara però, es troba aturat per problemes tècncs i des de la gerència de biblioteques es treballa per restablir-lo el més aviat possible. L'alternativa és fer-ho a través del catàleg Argus de les biblioteques de la Generalitat i l'Aladí de la Diputació de Barcelona, segons detalla Cinta Velilla.

Cinta Velilla creu que els hàbits dels usuaris de la biblioteca han canviat arran de la pandèmia. En aquest sentit, explica que "ara potser per por o prudència la gent fa servir més el servei de préstec però venen i se'n van, no es queden aquí".