28 juliol de 2022 a les 13:23
Una junta gestora administra l'entitat en aquests moments després que l'anterior es dissolgués en veure que l'associació no podia assumir la despesa de 500.000 euros necessària per garantir que la seu compleixi amb els requisits d'accessibilitat i seguretat que marca la normativa vigent. Si en l'assemblea general prevista pel mes de setembre no es presenta una nova junta, l'entitat es dissoldrà i les seves propietats es vendran
Joan Piña és un dels quatre membres de la junta gestora que actualment administra la Societat Cultural i Recreativa La Barretina Vermella. Aquesta junta es va haver de constituir necessàriament en dissoldre's l'anterior i no haver-hi persones disposades a formar-ne una de nova. Els seus membres actuals esperen ara que al setembre es convoqui l'assemblea general de l'entitat i hi hagi persones disposades a crear una junta. "Ara per ara sembla que no n'hi ha cap de prevista i, si tot segueix així, s'haurà de procedir a la dissolució de l'entitat i a la venda de les propietats", sentencia Piña.
Segons ha explicat Piña, l'anterior junta de La Barretina Vermella es va dissoldre després que l'arquitecte i l'enginyer, que han redactat el pla director necessari per a rehabilitar la seu social de l'entitat, valoressin en mig milió d'euros el cost de les obres que s'han de dur a terme per garantir l'accessibilitat i seguretat de l'edifici. "No podem fer front a despeses excepcionals i molt menys a aquestes quantitats; i això va fer espantar la junta i es va dissoldre en l'última assemblea", diu Piña.
Per altra part, Joan Piña també ha fet referència al paper de l'Ajuntament en tot aquest procés. En aquest sentit, Piña ha recordat que el consistori, "fent la feina que li pertoca", va tancar el local de La Barretina Vermella perquè la seu no complia, com a edifici púlbic, amb la normativa vigent tant pel que fa a l'accessibilitat com a la seguretat. "Un cop planificada la reforma, l'Ajuntament ens va dir que ens donaria 10.000 euros, però, és clar, amb això no fem res, no és la solució", considera el membre de la junta.
Per la seva banda, Lurdes Borrell, regidora de Cultura, considera que "han de ser els socis els qui designin una nova junta que sigui prou forta per tirar endavant els reptes que té l'entitat". "L'Ajuntament és conscient d'aquestes dificultats i des del primer moment ha estat el seu costat i li ha donat suport per poder fer i tirar endavant totes les activitats previstes", afegeix Borrell.
Borrell assegura que l'Ajuntament "aposta per La Barretina" i diu que, per això, sempre ha donat suport a l'entitat, ja sigui cedint espais i equipaments al municipi per a organitzar-hi les seves activitats o subvencionant econòmicament l'associació.
La junta gestora de la Societat Cultural i Recreativa La Barretina Vermella preveu celebrar l'assemblea general a mitjans de setembre. La Barretina Vermella és amb 139 anys una de les entitats més antigues de Malgrat de Mar.