9 octubre de 2021 a les 20:33
La nova junta de l'entitat ha presentat el conjunt d'activitats per als propers mesos en un acte a l'Arxiu Municipal que ha estat precedit d'un col·loqui sobre cultura i comunicació a Malgrat de Mar i ha comptat amb l’actuació musical del Cor Sibemoll i El senyor Peix
Sota el lema La Barretina Viu! Viu la Barretina l'entitat afronta una nova etapa després d'un temps d'incertesa per no poder organitzar activitats a la seu social fins que no es facin les obres per adequar el local a la normativa vigent en matèria de seguretat i accessibilitat. A més, la pandèmia ha obligat a suprimir l'activitat. La nova junta directiva, encapçalada per Anna Malleu, ha organitzat un acte aquest dissabte amb l'objectiu de "donar visibilitat" a les propostes per als propers mesos, entre les que destaca la continuïtat del cicle de concerts La Barretina Sona i l'edició d'un butlletí de notícies.
A banda del cicle La Barretina Sona, l'entitat té previst organitzar concerts, conferències, col·loquis o concursos literaris, entre altres activitats. Es faran a diversos espais municipals cedits per l'Ajuntament mentre no es trobin els recursos per afrontar les obres del local social de la plaça Josep Anselm Clavé. En aquest sentit, des de La Barretina manifesten "el compromís amb la cultura" i demanen la complicitat de la societat malgratenca en aquesta nova etapa.
Anna Malleu, l'actual presidenta de La Barretina Vermella, s'ha mostrat molt satisfeta de l'acollida de l'acte d'aquest dissabte, un acte que ha servit per posar de manifest la voluntat de l'entitat de continuar endavant.
En aquest sentit, Manlleu explica el sentit de l'eslògan La Barretina Viu! Viu la Barretina, que es va presentar per primer cop a principis del mes d'agost passat.
L'entitat ha viscut fins ara un moment d'impàs provocat d'una banda per la inactivitat forçada per la pandèmia i, de l'altra, per la despesa econòmica que suposen les obres d'adequació del local social.
Ara, la nova junta directiva està buscant recursos econòmics per afrontar les obres, sobretot per la via de sol·licitud de subvencions a administracions supramunicipals.
La Societat Cultural i Recreativa La Barretina Vermella és l’entitat sense ànim de lucre més longeva de Malgrat de Mar. Va ser fundada el 1883 i des de llavors ha estat dedicada a la dinamització de la cultura a Malgrat de Mar en diversos àmbits.