Resuming podcast

2 març de 2022 a les 9:50

Kate, veïna ucraïnesa de Palafolls: "Ningú pensava que això podria arribar a passar"

Compartir

Unes 150 persones s'han concentrat aquest dimarts al vespre davant de l'Ajuntament de Malgrat de Mar en contra de la guerra i en suport a la població ucraïnesa

A punt de complir-se una setmana de la invasió d'Ucraïna per part de l'exèrcit rus comencen a articular-se els primers moviments de protesta en contra de la guerra i les primeres mostres de solidaritat cap a la població ucraïnesa que està patint les conseqüències de la intervenció militar. Unes 150 persones s'han concentrat aquest dimarts al vespre davant de l'Ajuntament de Malgrat de Mar per rebutjar la guerra i en suport a la població d'Ucraïna.

Entre els assistents a la concentració també hi havia residents ucraïnesos. Ona Malgrat ha pogut parlar amb la Kate, una noia ucraïnesa que viu a Palafolls des de fa 10 anys i que fa tot just 48 hores ha pogut portar la seva mare des d'Ucraïna.

La Kate ens explica que ningú s'imaginava que la intervenció militar s'arribaria a materialitzar.

Segons la Kate, en aquests moments el lloc més segur a Ucraïna és sota terra.

La Kate creu que no s'està explicant la veritat sobre la naturalesa del conflicte i denuncia "manipulació".

Prendre consciència sobre les conseqüències que pot tenir aquesta guerra per a Europa i el món és, segons la Kate, la primera assignatura pendent d'occident.