5 febrer de 2015 a les 13:50
Malgrat ja disposa d'aparells desfibril·ladors en alguns equipaments públics com són els dos pavellons esportius, el Municipal i el Germans Margall, el camp municipal d'esports, al complex esportiu i de salut MES, i a la platja, en concret al lloc de vigilància i salvament. A més, la Policia Local disposa d'un d'aquests aparells a la furgoneta dels atestats. L'Ajuntament ara té previst de posar-ne tres més: un al Centre Cultural, un altre al Centre Cívic i un tercer, a les pistes d'atlestisme. En total, Malgrat disposarà de 9 aparells desfibril·ladors.
Paral·lelament a la instal·lació dels aparells, el consistori també prepara un pla de formació adreçat més d'una setantena de persones entre les quals hi ha personal de l'Ajuntament, conserges, entrenadors de clubs esportius, així com professors i personal de centre educatius, entre altres. L'objectiu és formar a persones que tenen la responsabilitat d'entrenar, vigilar o acompanyar a d'altres en aquests equipaments públics. La formació s'impartirà els dies 17, 18, 19, 21 i 28 de febrer. El regidor de Salut Comunitària, Jordi Romero, ha explicat que també hi ha la intenció d'oferir aquesta formació a la ciutadania amb l'objectiu que hi hagi un bon nombre de persones amb els coneixements necessaris per utilitzar els aparells desfibril·ladors.