4 octubre de 2021 a les 10:46
Aquest dilluns ha començat una nova jornada de vaga de maquinistes ferroviaris, la segona d’un total de vuit que es duran a terme fins al 12 d’octubre. Encara que els trens passen cada 20 minuts, els viatgers han previngut possibles retards i han acudit, en alguns casos, fins quatre hores abans de l’habitual
Tot i que divendres es va notar la reducció de serveis i la manca de maquinistes, els operaris de l’estació de Rodalies de Malgrat informen que avui l’ambient no és el mateix si es compara amb altres jornades de vaga. La freqüència de trens ha sigut l’habitual fins a quarts de set on han començat a passar cada 20 minuts.
Malgrat tot, alguns dels usuaris de Rodalies han decidit prevenir complicacions, és per això que alguns han arribat a l’estació fins a tres hores abans de l’hora habitual. Així, eviten, tal com diuen, arribar tarda la feina o a estudiar. Un exemple d’aquesta decisió és Svetlana qui divendres va haver d’esperar tres hores per anar de Malgrat a Calella. Avui ha decidit sortir una hora abans per tal de no arribar tard.
Altres, com Álvaro, hauran de passar hores a la biblioteca de la universitat per tal de poder arribar aviat a les classes. I, és que, divendres, que va ser el primer dia de vaga, els usuaris que viatjaven en tren, en alguns casos, van estar més de cinc hores esperant.