10 de Novembre de 2023 a les 9:14
Oriol Contreras, advocat de l'OMIC, fa un balanç positiu del servei, a través del qual es tramiten un centenar d'expedients cada any i s'atén a més de 200 ciutadans i ciutadanes. L'OMIC obre portes cada divendres de 9 h a 14 h a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament
Fa tres anys que l'advocat Oriol Contreras gestiona l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC). Un servei que a Malgrat de Mar es va posar en marxa el 2018, primer amb una unitat mòbil de la Diputació de Barcelona i després amb una treballadora municipal. La contractació de l'especialista, ara fa tres anys, es va fer amb l'objectiu de millorar el servei i l'atenció al consumidor.
Contreras fa un balanç positiu d'aquests tres anys de servei. Durant el 2022, l'OMIC va atendre 232 visites i va tramitar 96 expedients. Són unes dades que, segons l'advocat, enguany es repetiran. Contreras considera que "les reclamacions estan més fonamentades" i assegura que un 60% es resolen de manera favorable. La majoria de reclamacions, queixes, consultes i denúncies estan relacionades amb els serveis bàsics com ara l'aigua, el gas, la llum o el telèfon. Les compres per internet també preocupen els ciutadans. S'obren, a més, expedients sobre dentistes, tallers mecànics, assegurances i bancs.
L'OMIC informa dels drets i obligacions de les persones cosumidores; tramita les reclamacions, queixes i denúncies en matèria de consum; i organitza campanyes d'informació i educació per al consumidor i per als centres educatius. El servei s'ofereix cada divendres de 9 h a 14 h a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament. Per adreçar-se a l'OMIC cal demanar cita prèvia per telèfon al 93 765 33 00 o bé a través de la web municipal.