Resuming podcast

21 de Juliol de 2022 a les 9:27

ERC denuncia l’endarreriment de l’execució de les obres a la N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva

Compartir

Les seccions locals d' ERC de diverses poblacions de l’Alt Maresme, entre elles la de Malgrat de Mar, i també ERC de Blanes, han denunciat el que consideren "constants endarreriments en l’execució de la remodelació del tram de carretera entre la cruïlla de Can Bartolí a Cal Coix, de 7,3 Km, que hauria d’haver entrat en funcionament l’abril d’aquest 2022". A través d'un comunicat, els republicans recorden que ara la nova previsió allarga l'acabament de les obres a finals de l’estiu de l’any que ve

El regidor portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Malgrat de Mar, Ramir Roger, ha denunciat "un nou episodi més de la ineficàcia de l'Estat en les inversions a la nostra comarca. Concretament, a les obres de la N-II entre Tordera i Maçanet". Segons Roger, ara hi haurà un any més, com a mínim, "de restriccions en la circulació, retencions constants i un elevat risc de la sinistralitat". Aquest fet també afecta a molts malgratencs i malgratenques que fan servir aquesta carretera per a desplaçar-se fins a Girona, ha puntualitzat Ramir Roger a Ona Malgrat.

A través d'un comunicat conjunt de les seccions locals d'ERC de Malgrat de Mar, Calella, Palafolls, Pineda, Santa Susanna i Tordera, i Blanes per part de La Selva, recorden que després de l’aprovació del projecte d’execució el 2012, l’obra s’adjudicà el 2018 a la constructora OHL per valor de 21,4 M€. L’octubre de 2019 vam començar les obres, les quals han estat patint continuades interrupcions des d’aquell moment.
L’incompliment de terminis està comportant múltiples problemàtiques com restriccions per donar pas alternatiu als sentits circulatoris, l’augment de circulació i accidentalitat en vies secundàries com la GI-555 entre Sils i Hostalric, o les retencions constants a la GI-600 via que connecta Tordera i Blanes amb la C-32, i diversos sinistres amb xocs frontals i sortides de via (fins a 18 entre 2020 i 2021 amb ferits de diferent grau i dos morts el 2021, segons dades de la Policia Local de Tordera.)

Des d’Esquerra Republicana també manifesten el desacord amb la decisió presa el 2012 per part dels responsables del Ministeri de Foment de descartar el desdoblament del tram al·legant motius econòmics. Segons els republicans, aquesta decisió limita considerablement la fluïdesa de la circulació, sobretot en determinats moments en què aquesta col·lapsa (accés al residents de les urbanitzacions de la zona,  a les platges de l’entorn o operacions de sortida o tornada de cap de setmana o vacances).

Davant aquesta negativa de desdoblament, ERC reclama al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana que els vials de servei que s’estan executant garanteixin una bona permeabilitat transversal del traçat, de manera àmplia i no restrictiva, allà on sigui possible, per evitar col·lapses de la via principal, l’N-II, i que no s’endarrereixi més l’execució de les obres més enllà de l’última previsió establerta.