2 novembre de 2021 a les 14:36
Del 5 al 20 de novembre tothom qui vulgui podrà visitar-la en commemoració del Dia Internacional de la Memòria Trans que se celebra el 20 de novembre. Aquesta activitat s’engloba dins els actes preparats per la celebració del 25N que és el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.
La fotògrafa freelance, Mar C. Llop, detalla que tothom que vagi a l’exposició trobarà un recull d’imatges agrupades per famílies amb textos on s’explica la seva història. Els assistents trobaran un relat dels processos pels quals ha passat la família de la imatge, les seves pors, inquietuds i anècdotes, entre d’altres. Mar Llop indica que ‘no hi ha una realitat, sinó que hi ha moltes realitats que construeixen un món’.
La Regidoria d’Igualtat i LGTBIQ i la fotògrafa i activista de l’associació de persones trans*Generem! Mar C. Llop han organitzat aquesta exposició per tal de donar visibilitat al col·lectiu en commemoració del Dia Internacional de la Memòria Trans. Llop en dona més detalls.
Llop destaca també que s’ha de seguir lluitant per eliminar les discriminacions, no només en el conjunt trans, sinó també en altres com les discriminacions racistes o xenòfobes. Tal com diu, ‘s’ha de treballar perquè la gent entengui que la diversitat és riquesa’.
Finalment, l’artista considera que encara queda molta feina per fer envers el col·lectiu Trans i tot el col·lectiu LGTBIQ. És per aquest motiu que accions com aquesta exposició o la celebració del Dia Internacional de la Memòria Trans ajuden a la normalització de la situació de les persones i familiars que hi formen part.
Aquest divendres podreu escoltar a l’Informatiu Migdia l’entrevista íntegra amb la fotògrafa Mar C. Llop, a partir de les 13h.