Resuming podcast

11 març de 2022 a les 12:30

Eloi Burriel: "Malgrat de Mar ha entès molt bé la filosofia de la Marató de l'Estalvi Energètic, és com un entrenament per a possibles escenaris en un món canviant"

Compartir

La Marató de l'Estalvi Energètic ha tancat la seva setena edició amb bones xifres. Segons avança l'Ajuntament, l'estalvi ha estat de 5.497 kwh d'electricitat, 263 m3 d'aigua, 4.981 m3 de gas i 14.226 kg de CO2. Des de la Regidoria de Medi Ambient fan un balanç positiu d'aquesta iniciativa que té un doble objectiu. D'una banda, reduir els consums energètics i de l'altra, destinar l'estalvi econòmic a la lluita contra la pobresa energètica i la conscienciació de l'emergència climàtica

Enguany a la 7a edició de la Marató de l'Estalvi Energètic han participat tots els centres educatius de Malgrat de Mar. És a dir, les escoles Mare de Déu de Montserrat, Marià Cubí, Fonlladosa, Vedruna i Maristes Chanel i l'Institut Ramon Turró i Darder. 

Des de Medi Ambient destaquen les xifres de l'Institut Ramon Turró, que ha estalviat 2.230 kwh d'electricitat i 159 m3 d'aigua i l'Escola Marià Cubí 2.489 m3 de gas i 6.690 kg de co2. L'Escola Vedruna ha reduït el consum d'aigua en un 61,46%; l'Escola Maristes Sant Pere Chanel un 57,53% de gas; l'Escola Mare de Déu de Montserrat un 37% del seu consum d'aigua; L'Escola Marià Cubí un 48,42% de gas; l'Escola Fonlladosa un 23,28% d'electricitat i l'Institut Ramon Turró un 46,76% d'electricitat.

La Marató d'Estalvi Energètic té com a objectius el foment de l'ús eficient de l'energia als edificis i equipaments, la sensibilització sobre l'emergència climàtica, l' estalvi en els consums dels diferents subministraments, informar i conscienciar sobre la transició energètica, sensibilitzar i informar sobre l'adaptació davant nous escenaris i conscienciar sobre la pobresa energètica.