11 març de 2022 a les 12:30
La Marató de l'Estalvi Energètic ha tancat la seva setena edició amb bones xifres. Segons avança l'Ajuntament, l'estalvi ha estat de 5.497 kwh d'electricitat, 263 m3 d'aigua, 4.981 m3 de gas i 14.226 kg de CO2. Des de la Regidoria de Medi Ambient fan un balanç positiu d'aquesta iniciativa que té un doble objectiu. D'una banda, reduir els consums energètics i de l'altra, destinar l'estalvi econòmic a la lluita contra la pobresa energètica i la conscienciació de l'emergència climàtica
Enguany a la 7a edició de la Marató de l'Estalvi Energètic han participat tots els centres educatius de Malgrat de Mar. És a dir, les escoles Mare de Déu de Montserrat, Marià Cubí, Fonlladosa, Vedruna i Maristes Chanel i l'Institut Ramon Turró i Darder.
Des de Medi Ambient destaquen les xifres de l'Institut Ramon Turró, que ha estalviat 2.230 kwh d'electricitat i 159 m3 d'aigua i l'Escola Marià Cubí 2.489 m3 de gas i 6.690 kg de co2. L'Escola Vedruna ha reduït el consum d'aigua en un 61,46%; l'Escola Maristes Sant Pere Chanel un 57,53% de gas; l'Escola Mare de Déu de Montserrat un 37% del seu consum d'aigua; L'Escola Marià Cubí un 48,42% de gas; l'Escola Fonlladosa un 23,28% d'electricitat i l'Institut Ramon Turró un 46,76% d'electricitat.
La Marató d'Estalvi Energètic té com a objectius el foment de l'ús eficient de l'energia als edificis i equipaments, la sensibilització sobre l'emergència climàtica, l' estalvi en els consums dels diferents subministraments, informar i conscienciar sobre la transició energètica, sensibilitzar i informar sobre l'adaptació davant nous escenaris i conscienciar sobre la pobresa energètica.