13 juliol de 2021 a les 12:05
La cinquena onada de la covid-19 està afectant de manera molt significativa a l'atenció primària. En el cas de l'Àrea Bàsica de Salut de Malgrat i Palafolls, la seva directora, la Dra. Ester Tarradas és molt taxativa i destaca que "els professionals estem doblant torns i fent totes les guàrdies, estem treballant al 300%, fent un esforç immens i ens sentim decebuts". Tarradas afegeix que "hem tornat enrere" en una situació que crèiem superada".
La Dra. Ester Tarradas ha explicat que en pocs dies han passat de detectar una quinzena de positius per covid a la setmana a més de 160 i això és, segons ella, "una situació insostenible". Demana a la ciutadania autoresponsabilitat i que tots aquells contactes que no estiguin vacunats facin l'aïllament corresponent. Pel que fa a la simptomatologia, Ester Tarradas explica que ara "és més com un refredat amb mucositat, una mica de febre, mal de gola i també, que això no està als protocols, mal d'orella".
Durant l'entrevista, la Dra. Tarradas lamenta que al CAP ja es feien les visites presencials i controls dels malalts crònics i ara amb la irrupció de la cinquena onada tot es veu afectat i han de fer reprogramacions de les visites perquè el personal destina molts esforços a la gestió de la covid-19.
Per últim, la doctora Tarradas agraeix l'atenció i disponibilitat dels Ajuntaments de Malgrat i Palafolls que han cedit carpes per fer a l'exterior les proves PCR. D'aquesta manera, diu Tarradas, "no barrejarem els possibles afectats per covid amb la resta de pacients del CAP".