Resuming podcast

5 abril de 2022 a les 11:55

Milloren de manera considerable les xifres covid als centres de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva

Compartir

Entre el 24 i el 31 de març les xifres de persones ingressades per covid als centres sanitaris de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva s'ha reduït de manera considerable. La situació de la pandèmia a nivell de Catalunya ha millorat i ho demostren les xifres que s'han donat a conèixer avui per part del Departament de Salut. Els contagis a Catalunya s'han reduït a la meitat en una setmana i la incidència acumulada en 7 dies ha baixat a 107 i l'Rt baixa a 0,6, el nivell més baix de la pandèmia. El risc de rebrot ha baixat a Catalunya a 185 punts

En el cas de l'Alt Maresme i la Selva marítima, el nombre total de pacients positius per coronavirus ingressats als centres de la Corporació és de 9 persones, 8 menys que dijous 24 de març. Actualment hi ha 2 pacients ingressats a l’Hospital de Calella, 4 a l’Hospital de Blanes i 3 a l’Hospital Asil Sant Jaume de Blanes. Tenint en compte l’últim recompte del passat 24 de març, a l’Hospital de Calella s’han registrat 5 ingressos i 7 altes, 2 de les quals són pacients que ja han negativitzat, però continuen ingressats al centre. No s’ha comptabilitzat cap defunció. A l’Hospital de Blanes, respecte a l´últim recompte s’han comptabilitzat 6 ingressos i 8 altes, 5 de les quals són pacients que ja han negativitzat, però continuen ingressats al centre. No s’ha comptabilitzat cap defunció.

Segons els informes de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS), el risc de rebrot a l’Alt Maresme, en la darrera setmana, se situa en els 496 punts i l’RT és de 0,85. Mentre que a la Selva Marítima el risc de rebrot és de 420 punts i l’RT és del 0,83. Al global de la Regió Sanitària, el risc de rebrot arriba als 404 punts i l’RT és de 0,84.

Tenint en compte tots els centres de la Corporació, actualment hi ha 12 professionals positius i en aïllament per la Covid-19.