Resuming podcast

30 desembre de 2021 a les 10:23

Es redueix de deu a set dies la quarantena dels positius asimptomàtics

Compartir

La comissió de Salut Pública també decideix escurçar l’aïllament dels contactes estrets no vacunats. Es preveu que aquestes mesures entrin en vigor avui mateix

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han acordat reduir de 10 a 7 dies la quarantena de positius asimptomàtics. Les persones amb símptomes, però, hauran de fer els 10 dies estipulats. Així ho ha decidit per unanimitat la Comissió Interterritorial de Salut, tal com ho han confirmat fonts del Ministeri de Salut a l’ACN. 

La decisió arriba en plena sisena onada on els contagis s’han disparat per la variant òmicron. D’aquesta manera, a partir d’ara les persones contagiades asimptomàtiques podran escurçar el període d’aïllament. Diverses autonomies havien plantejat també reduir la quarantena a 5 dies, però finalment la decisió ha estat que siguin 7 els dies de confinament. 

Catalunya no s’ha mostrat en contra de la decisió, però demana “claredat i coherència”, en els missatges comunicatius sobre els canvis de protocol i la seva aplicació que arriben a la ciutadania i als sanitaris. La mesura es preveu que entri en vigor a partir d’avui mateix.