11 agost de 2021 a les 8:03
Esquerra Republicana de Catalunya proposarà al ple d'aquest dijous línies de treball encarades a eradicar les discriminacions en qualsevol pràctica esportiva, sigui amateur o professional
Entre les propostes que plantejarà ERC al ple per lluitar contra la discriminació de les dones a l'esport i la sexualització de les esportistes, hi ha l'impuls des de l'Ajuntament de la pràcitca de l'esport femení en tots els àmbits; la posada en marxa de campanyes als centres educatius contra la segregació horitzontal en l'esport; elaborar un Pla d'igualtat amb els clubs del municipi que es concreti en la presència de les dones a les estructures organtizatives i directives; treballar per fomentar la presència de dones entrenadores, àrbitres o delegades de camp, entre d'altres; i apostar per acabar amb la sexualització del cos de les dones a través de les equipacions esportives.
La regidora republicana, Ester Martínez, considera que els Jocs Olímpics de Tòquio "han evidenciat que els protocols esportius estan elaborats des d'una perspectiva masculina i masclista que sexualitza el cos de la dona". Martínez diu que ERC presenta aquesta moció per "visualitzar aquests fets i per crear debat".
Martínez creu que en la societat actual "la discriminació envers les dones suposa un fre a la igualtat i una pèrdua de capital humà". "La pràctica esportiva no es troba exempta d'aquestes desigualtats, afegeix Martínez.
ERC assegura que el partit es compromet a lluitar contra la discriminació de les dones a l'esport i la sexualització del cos de les esportistes des de tots els àmbits en què tingui representació política.