Resuming podcast

14 juliol de 2021 a les 11:09

ERC i la CUP demanaran demà al Ple que Malgrat de Mar s'adhereixi a l'Associació de Municipis i Entitats per l'Energia Pública (AMEP)

Compartir

Els grups municipals d'ERC i la CUP presenten demà al Ple de juliol una moció conjunta per demanar que el consistori s'adhereixi com a membre de ple dret a l'Associació de Municipis i Entitats per l'Energia Pública (AMEP). Es tracta d'una associació sense ànim de lucre, amb personalitat jurídica pròpia d'àmbit territorial català que es va constituir el 24 de febrer d'aquest any per 74 municipis i 4 entitats

L'AMEP té com a objectiu principal el de promoure la titularitat, la propietat i la gestió pública de les xarxes de distribució d'energia elèctrica, i donar suport als ajuntaments que vulguin encaminar-se cap a aquest objectiu. A més, també persegueix el desenvolupament d'accions per impulsar una transició energètica basada en un model just, democràtic i sostenible.

ERC i la CUP consideren que a Malgrat de Mar el compromís de la lluita contra l'emergència climàtica i l'impuls d'un model energètic just, sostenible i renovable es planteja com una necessitat ineludible. Per això, demanaran a través d'aquesta moció conjunta que l'Ajuntament realitzi en el termini de sis mesos els tràmits necessaris per a la seva adhesió de ple dret a l'AMEP. A més, també es demanarà que un cop s'hagi aprovat l'adhesió s'informi a l'AMEP i als serveis municipals corresponents. Per últim, ERC i la CUP demanaran que s'informi a la resta de grups municipals de l'Ajuntament per designar els representants municipals que hi participaran.