16 maig de 2022 a les 9:45
La proposta per part de la secció local del partit arriba després que l'Assemblea de Docents de l'Alt Maresme enganxés cartells a la seu d'ERC a Malgrat de Mar divendres passat per protestar contra la política del conseller d'Educació Josep González-Cambray
La secció local d'Esquerra Republicana exposa a través d'un comunicat la voluntat de trobar-se amb els docents per escoltar-los i poder "conèixer de la seva veu el conjunt de les demandes que consideren que no són ateses". ERC fa aquesta proposta després que divendres una vintena d'integrants de l'Assemblea de Docents de l'Alt Maresme enganxés cartells a la seu local del partit per demanar la dimissió del conseller d'Educació, Josep González-Cambray, i en contra de la seva política envers els centres educatius. Els docents també van expressar en aquesta acció que se senten "abandonats" pels partits polítics locals.
Entre les reivindicacions que fa el col·lectiu hi ha el retorn d'una hora lectiva a l'educació primària i secundària, més personal i recursos econòmics pels centres educatius, estabilitat per al personal interí, la derogació del decret de plantilles i més autonomia pels centres.