10 maig de 2021 a les 16:25
El malgratenc Damián Cuéllar, juntament amb tres companyes de la facultat, ha guanyat el "Premi Maria Antònia Figuerola" de la Fundació Pedagògica El Brot. El treball, signat també per Laura Fraga, Adriana González i Maria Rodríguez, té per títol "Compte, no et contagiïs! La Pesta Bubònica a Malgrat de Mar"
Durant una entrevista a Ona Malgrat, Cuéllar ha explicat la motivació per fer aquest treball que consisteix en una recerca històrica-geogràfica amb aplicació didàctica pels estudiants de primària, secundària o batxillerat. Tant en Damián Cuéllar com les seves companyes cursen tercer del grau de Mestre/a d'Educació Primària a la UB. El jove malgratenc ha explicat que "vam veure l'oportunitat d'unir el passat i el present amb una situació epidemiològica que va ser la de la pesta bubònica del segle 17 amb l'actual de la covid19. Vam veure l'oportunitat de treballar a les aules el passat i el present ja que les normes que van fer servir per la pesta bubònica eren molt similars a les d'ara com el confinament, limitació de mobilitat o les mesures de distància social".
A l'estudi guanyador presenten 10 sessions connectades per un fil conductor comú. Segons Cuéllar, s' especifiquen totes les activitats, competències, objectius, continguts i avaluació així com una acurada selecció de fonts d'informació tant per l'alumnat com pel professorat. Tota la informació s’ha obtingut a través de recerques per Internet, visites a l’Arxiu Municipal de Malgrat de Mar i de converses amb diferents persones del municipi.
Damián Cuéllar ha destacat que l'objectiu principal del treball és establir una connexió entre el present i el passat tot treballant aspectes de la pesta bubònica i l'actual Covid-19. La proposta està molt centrada a generar un turisme educatiu, ja que potencia el patrimoni cultural de Malgrat de Mar. A més, la proposta ve acompanyada d'una visita guiada autodidacta. Això dona la possibilitat de venir a passar el dia i conèixer aquests llocs amb tant valor històric.