Resuming podcast

28 març de 2022 a les 11:50

Entra en vigor el nou protocol covid

Compartir

La mascareta encara serà obligatòria, però, no es faran ni testos ni aïllaments. La nova normativa comença a tractar la covid com la resta d’infeccions respiratòries actuals

A partir d’avui s’aplica el nou protocol covid. A partir d’ara no es faran testos i les persones positives en covid no s’hauran d’aïllar a excepció d’alguns col·lectius. Els únics grups de persones que hauran de continuar amb aquestes mesures són la gent més gran de 60 anys, les persones immunodeprimides, les dones embarassades i col·lectius en entorns de risc, com ho són els professionals sanitaris. 

Els factors que han determinat aquesta decisió són la taxa de vacunació actual i la gran quantitat de persones immunitzades naturalment per haver passat la malaltia els últims mesos. A més, aquestes dades són les que han fet que les autoritats sanitàries comencin a tractar la covid com la resta d’infeccions respiratòries que hi ha en l’actualitat. 

Això vol dir que, si tenim covid, podem continuar fent vida normal, tot i que amb restriccions. Per tal d’evitar la infecció de les persones vulnerables, els positius hauran d’evitar el contacte amb col·lectius vulnerables i no hauran de participar en esdeveniments multitudinaris. 

En aquest sentit, les últimes dades de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva indiquen que hi ha un total de 17 persones positives ingressades als centres de la Corporació. El 17 de març hi havia 4 pacients ingressats a l’Hospital de Calella, 6 a l’Hospital de Blanes i 7 a l’Hospital Asil Sant Jaume de Blanes. A més, en cap dels centres s’han comptabilitzat defuncions. 

Segons els informes de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS), el risc de rebrot a l’Alt Maresme, en la darrera setmana, se situa en els 638 punts i l’RT és d’1,01. A la Selva Marítima el risc de rebrot és de 526 punts i l’RT és de 0,95. Tenint en compte tots els centres de la Corporació, actualment hi ha 13 professionals positius i en aïllament per la Covid-19.