13 maig de 2022 a les 20:47
La recentment constituïda Assemblea de docents de l'Alt Maresme ha protagonitzat una acció de protesta contra la política del conseller d'Educació i denuncien que se senten "abandonats" per les bases dels partits
El local d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Malgrat de Mar ha quedat cobert aquest divendres de cartells que demanen la dimissió del conseller d'Educació, Josep González-Cambray (ERC), i en contra de la seva política envers els centres educatius. L'acció ha estat protagonitzada per una vintena d'integrants de la recentment constituïda Assemblea de docents de l'Alt Maresme, formada per personal docent de diversos centres educatius de l'Alt Maresme.
Un dels membres de l'Assemblea explica que el principal motiu de les mobilitzacions són les "retallades que s'estan fent a Ensenyament":
Des de l'Assemblea expliquen que se senten "abandonats" pels partits polítics locals:
Altres reivindicacions més destacades passen pel retorn d'una hora lectiva a l'educació primària i secundària, més personal i recursos econòmics per als centres educatius, estabilitat per al personal interí, la derogació del decret de plantilles i més autonomia per als centres.
Per als propers dies hi ha convocades quatre noves jornades de mobilitzacions que combinaran la vaga de tot el dia amb aturades de 8 a 10 del matí. Hi haurà vaga els dies 25 de maig i 9 de juny i aturades parcials el 17 de maig i el 2 de juny.
En les darreres setmanes s'han constituït diverses assemblees de docents a la comarca: la de l'Alt Maresme, la de Mataró i la del Baix Maresme.