Resuming podcast

26 febrer de 2015 a les 12:43

Els veïns dels carrers de Passada i Girona proposaran a l'Ajuntament una solució a les inundacions dels vials

Compartir

Un advocat especialitzat en urbanisme va ser l'encarregat d'explicar ahir a la nit als veïns dels carrers de Passada i de Girona què poden fer per solucionar la problemàtica de les inundacions en aquests vials. En aquest sentit, el primer que faran serà iniciar una recollida de signatures dilluns vinent, entrar una instància a l'Ajuntament per exposar la seva protesta i proposar una solució, i constituir-se com a plataforma o associació.

Els veïns asseguren que ja s'han reunit amb tècnics i algun regidor de l'Ajuntament per tractar la problemàtica dels aiguats, però que, de moment, només han aconseguit que la policia local els col·loqui tres tanques per tallar el trànsit de vehicles quan plou. Ara entraran una instància a l'Ajuntament en què, a banda de deixar per escrit les seves queixes, proposaran la construcció d'un dipòsit soterrani i la instal·lació d'un mecanisme que bombegi l'aigua de la pluja i l'expulsi cap a mar o es pugui utilitzar per regar.

Un dels veïns afectats ha explicat que "fa cinquanta anys que hi ha problemes amb l'evacuació de les aigües pluvials" i ha afegit que també pateixen "el trànsit elevat i els sorolls" perquè aquests carrers s'han convertit en un dels principals eixos viaris del poble. De fet, és per aquest motiu que els veïns consideren que no han de pagar més contribucions especials.

A banda de tirar endavant aquestes actuacions a curt termini, els veïns dels carrers de Passada i Girona no descarten també demanar a l'Ajuntament que encarregui un projecte a un tècnic extern per tal que estudiï si les obres de millora que es van dur a terme l'any 2006 en aquests vials tenen un defecte d'execució. Aquestes obres tenen una garantia de deu anys.


20150226150106.vei.passada-girona-1.mp3
20150226150106.vei.passada-girona-2.mp3
20150226150106.vei.passada-girona-3.mp3