18 octubre de 2021 a les 11:01
La decisió l’han pres després que la reunió de mediació entre el comitè i l’empresa Ferrovial acabés sense un acord
A partir de les 23.00h d’aquesta nit, unes 700 persones de tot Catalunya, iniciaran una vaga indefinida. La reunió de mediació que es va celebrar divendres per tal d’intentar acostar posicionaments no va arribar a cap acord. I, és que, el sindicat UGT ha explicat que ni el Departament de Salut ni el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) “s’han implicat per donar una resposta a les reivindicacions”.
Segons la UGT, la vaga respon als incompliments de salari, jornada laboral, contractació i conciliació de l’empresa. És així com denuncien la precarització sistemàtica de les condicions laborals dels treballadors a conseqüència de l’externalització del servei. Per aquests motius, el comité demana que es redueixi el nombre d’hores anuals de la jornada completa, la limitació dels dies seguits treballats i la retribució corresponent de la plantilla com a personal d’emergències. Exigeixen també que es redueixi l’alta eventualitat que hi ha en el servei i l’augment de les hores de contracte de personal.