Resuming podcast

7 juliol de 2022 a les 18:43

Els sindicats educatius convoquen vaga el primer dia de classe a Secundària

Compartir

Els sindicats educatius han anunciat dues noves jornades de vaga al sistema educatiu contra les polítiques de l’actual conseller d’Educació: el 7 de setembre, que és el primer dia de classe a Secundària, i el 28 del mateix mes

En una roda de premsa conjunta, USTEC·STEs (IAC), CCOO, Intersindical-CSC, Professors de Secundària (aspepc·sps), UGT, CGT, i USOC han anunciat que l'inici de curs no començarà amb normalitat i convoquen concentracions als ajuntaments la tarda del 5 de setembre, el primer dia a Educació Infantil i Primària.

Les setmanes del 12 al 23 de setembre es faran tancades i assemblees als centres educatius per debatre sobre el futur de les mobilitzacions i les organitzacions sindicals han animat els mestres a posar-se samarretes grogues de protesta i a penjar pancartes reivindicatives.

La primera jornada de vaga del dia 7 coincidirà amb una concentració al migdia davant del Parlament i pel 28 del mateix mes  preparen una manifestació des dels Jardinets de Gràcia fins al Departament d'Educació. La coordinadora d'Acció Sindical de la USTEC, Eli Pericas, ha afirmat que l'inici de curs serà "combatiu" i ha lamentat que ni el president ni propi Govern "no han volgut resoldre el conflicte".

Un dels motius de les protestes és l'avançament de les classes que consideren que està marcat per la "manca d'organització". Entres moltes reclamacions, els sindicats qüestionen la planificació de les activitats de lleure durant les tardes de setembre, critiquen que les condicions laborals dels treballadors s'han vist afectades i asseguren que falta personal docent a les aules.