24 maig de 2021 a les 9:59
S'han previst aturades parcials aquest dimarts de 7h a 10h i de 16h a 19h, amb serveis mínims del 75%
Comissions Obreres i UGT han convocat aturades a Renfe per aquest dimarts. En un comunicat, els sindicats asseguren que els motius són "la necessitat desesperada" de personal i "la passivitat i deixadesa" del gestor ferroviari. Des d'UGT apunten que, durant els últims mesos, el Govern ha pres "decisions desafortunades" en matèria ferroviària, i lamenten que el servei que ofereix Renfe sigui "més car i pitjor" respecte al que s'està donant a Rodalies, el Metro de Barcelona i a la xarxa d'autobusos. "Això descapitalitza de persones el servei comercial a Catalunya", afegeix.
En el mateix escrit, el sindicat posa de manifest la manca d'interventors als trens, així com de Mossos i Policia Local. Consideren que aquesta situació provoca que "un nombre important de viatgers no pagui bitllet, amb la important manca d'ingressos que això comporta, i l'increment de diners públics que es necessita per cobrir despeses". "En aquest moment de greu crisi, aquests diners podrien ser utilitzats per a millorar la sanitat i no haver d'invertir-se en la neteja de grafitis", conclou el sindicat.