28 febrer de 2022 a les 9:23
El Departament de Salut ha desactivat aquesta opció que servia per descongestionar els CAP de forma excepcional.
A partir d’avui, deixa de funcionar la notificació de positius de covid amb autotest a través de les farmàcies. Aquest protocol es va posar en marxa el gener davant l’augment de casos d’òmicron i el desbordament als centres d’atenció primària. Ara, però, la millora de la situació de la pandèmia permet desactivar aquesta via excepcional.
Fins ara, les persones que donaven positiu en un test d’antígens fet a casa, el podien comunicar a les farmàcies. Aquestes feien arribar la informació al sistema de salut qui ho incorporava a l’historial clínic de la persona i permetia a la persona tramitar la baixa laboral.
Ara, totes aquelles persones que donin positiu en un test d’antígens fet a casa, ho hauran de notificar a través dels CAP i la web de l’eConsulta o de Citasalut.