17 gener de 2022 a les 9:55
Els Castellers de l'Alt Maresme es diuen ara Colla Castellera de l'Alt Maresme i de la Selva Marítima. Els 'maduixots' aposten per un nom més "inclusiu genèricament" i que, segons ells, "descriu millor l'àmbit geogràfic d'actuació propi de la colla". Els 'maduixots' també han decidit llogar una nau industrial a Pineda de Mar per tal de poder disposar "d'un espai propi". Aquestes decisions es van prendre ahir diumenge en assemblea
Els Castellers de l'Alt Maresme han passat a denominar-se aquest diumenge Colla Castellera de l'Alt Marsme i de la Selva Marítima. Aquest ha estat un dels principals acords que es van aprovar ahir en l'assemblea de l'entitat, que va tenir lloc a Palafolls. La decisió respon a la voluntat, d'una banda, que el nom sigui més "inclusiu genèricament" i, de l'altra, que "descrigui millor l'àmbit geogràfic d'actuació de la colla". En aquest sentit, els 'maduixots' exposen que ja actuen a Blanes des del seu segon any d'existència i que també han actuat a Lloret localment. A més, la colla castellera considera que la modificació dels estatuts "permetrà integrar millor altres municipis de l'Alt Maresme en els quals també hi actuen localment", com ara Canet de Mar, Sant Pol de Mar o Sant Cebrià de Vallalta.
Llum verda al lloguer d'un local
A banda d'acordar el canvi de nom oficial, la Colla Castellera de l'Alt Maresme i de la Selva Marítima també va decidir ahir aprovar el lloguer d'una nau industrial situada a Pineda de Mar per tal de poder disposar "d'un espai propi, tant com a local d'assaig com a local social que faciliti la dinamització de l'entitat". Els 'maduixots', que fins ara, assajaven a l'escola Sant Jordi de Pineda, asseguren que la pandèmia "ha afectat l'evolució de la colla" i creuen que disposar d'un local els pot ajudar a "créixer".
Altres acords
En el transcurs de l'assemblea d'aquest diumenge també s'ha aprovat nomenar Andrea Almenta com a cap de colla, en substitució d'Esteve Sebastià, i Laura Blasi, sotscap. Marc Ruiz, que ja havia estat president de l'entitat entre el 2013 i el 2020, torna a assumir el càrrec, que el 2021 ocupava Hector Montero.
Per altra part, els 'maduixots' han decidit que no participaran a la trobada de colles castelleres de les Decennals de Valls perquè, segons la colla, "l'actual situació pandèmica els impedeix poder assistir-hi amb les condicions que es desitjarien, tant per assajar com per bastir castells".