30 març de 2023 a les 9:50
Els hotels obriran aquesta Setmana Santa i alguns ja no tancaran fins passat l'estiu. Des del sector preveuen plena ocupació durant la temporada alta i d'entre el 70% i 80%, la resta de setmanes. La sequera és una de les qüestions que més preocupa enguany els hotelers
"Les previsions indiquen que tornarem als nivells de prepandèmia del 2019", comenta Miquel Casajuana, vicepresident de l'Associació d'Hotelers de Malgrat de Mar. El sector turístic malgratenc ja ho té tot a punt per començar una temporada que es preveu "bona" tot i que estarà marcada per la sequera. Els hotels ja han començat a obrir portes coincidint amb la proximitat de la Setmana Santa i, tal com apunta Casajuana, es tornaran a registrar ocupacions del 100% en temporada alta. L'hoteler recorda que tant la pandèmia de la covid com l'esclat de la guerra a Ucraïna "van tenir impacte" en el sector.
Casajuana ha detallat que els hotels malgratencs obriran per Setmana Santa i n'hi ha que ja no tancaran.
Més enllà de l'ocupació, però, una de les qüestions que més preocupa els hotelers enguany és la sequera. En aquest sentit, Casajuana considera que si la situació meteorològica no canvia "hi haurà restriccions que acabaran afectant la zona del litoral i, de retruc, la clientela".
En el cas de Malgrat de Mar, els hotelers van poder omplir les piscines abans que entressin en vigor les restriccions d'excepcionalitat per sequera. "La temporada podrà començar amb normalitat però haurem de ser curosos amb el consum d'aigua i mentalitzar els visitants que en facin un ús i consum responsables", afegeix, Casajuana.