22 abril de 2022 a les 8:09
Segons els empresaris del sector, els hotels que han obert aquests dies, el 70% dels que hi ha a Malgrat de Mar, han tingut ocupacions d'entre el 80 i el 90%. Els visitants han estat, sobretot, esportistes joves i turistes "de proximitat". Alguns establiments tancaran després d'aquest cap de setmana fins a finals de maig per encarar la primera temporada turística després de la covid en què s'espera "una recuperació important"
El sector hoteler malgratenc tancarà aquest dissabte una Setmana Santa amb ocupacions d'entre el 80 i el 90%. Miquel Casajuana, vicepresident de l'Associació d'Hotelers de Malgrat de Mar, ha detallat que els hotels que han obert, el 70% dels que hi ha a Malgrat de Mar, han acollit, principalment, esportistes joves que participen en tornejos internacionals i turistes "de proximitat". "Podem dir que la valoració és positiva després dels dos anys que hem tingut", assegura l'hoteler.
Tot i que el sector hoteler fa un balanç positiu d'aquesta Setmana Santa, Casajuana comenta, però, que hi ha alguns establiments que ara tancaran fins a finals de maig. L'hoteler explica que "a Malgrat de Mar tenim hotels molt grans, amb 150 i 200 habitacions, i es necessita un volum mínim bastant important per justificar una obertura".
Sobre la temporada d'estiu, Casajuana creu que "no serà un any desbordant" però espera "una recuperació important". Si bé durant els mesos de juliol i agost s'esperen ocupacions "molt bones", la resta de mesos "s'hauran de treballar" per atraure grups i gent gran. Un col·lectiu, aquest últim, que, segons Casajuana, "s'ha vist més afectat per la pandèmia i encara té certa por".
La guerra a Ucraïna és un altre dels factors que també preocupa el sector. "La gent està més pendent de l'evolució del conflicte que no pas de marxar de vacances a l'estiu", afirma Casajuana.