Resuming podcast

22 juny de 2021 a les 16:50

Els centres educatius han tancat avui el curs 2020-2021 "fent un balanç molt positiu i satisfactori"

Compartir

Unanimitat entre els directors de la majoria de centres educatius de Malgrat de Mar a l'hora de fer balanç del curs que avui s'ha tancat. Consideren que ha estat molt positiu malgrat les incerteses que hi havia a l'inici del curs al setembre. Tots coincideixen a dir que les escoles han demostrat que són llocs segurs i que saben adaptar-se als canvis. A més, han volgut fer un agraïment als escolars i les seves famílies perquè la seva "paciència" ha fet que tot hagi estat més fàcil

El director de l'Escola Mare de Déu de Montserrat, Vicenç Nadal, ha explicat que ara que s'ha acabat el curs i vist amb perspectiva amb les previsions del setembre, es pot dir que tot el que es va programar i planificar ha estat un èxit.

Vicenç Nadal considera que el curs 2021-2022 serà més fàcil ja que "ara tenim l'experiència del 2020-2021 i sabem què ens podem trobar i com podrem actuar". A més, Nadal creu que per al proper curs una gran majoria de la població estarà vacunada i això donarà una nova visió de la pandèmia.

Des de l'Escola Vedruna, Laura Puig, s'ha mostrat "molt contenta" de com s'ha tancat el curs ja que amb la col·laboració de tota la comunitat educativa s'ha aconseguit que hagi estat un èxit. Remarca que les escoles són segures, tal i com ha quedat demostrat.

Laura Puig explica que per al proper curs encara s'hauran de mantenir alguns dels protocols anticovid com ara les entrades i sortides esglaonades, el rentat de mans o la ventilació però que tot plegat serà més fàcil. 

Des de Maristes Sant Pere Chanel, Maria Antònia Pelegrín, ha recordat que a l'inici de curs tot eren incerteses i neguits sobre si es podrien mantenir obertes les escoles però amb el pas del temps aquestes incerteses han anat desapareixent. Segons Pelegrín s'ha demostrat que les escoles són segures, que s'han pogut mantenir obertes i que el nivell de contagis ha estat molt petit o "jo diria que quasi nul".

De cara al proper curs, Maria Antònia Pelegrín destaca que tot i que "tampoc serà normal", ja es podran fer moltes de les activitats que aquest curs no s'han pogut fer.

Maria Antònia Pelegrín també ha volgut agrair la col·laboració de les famílies i els escolars davant la situació de pandèmia.