13 setembre de 2021 a les 8:08
Els centres escolars han tornat a obrir portes avui. Ho han fet mantenint el gruix de mesures contra la covid del curs passat. Tot i això, es permet la interacció entre diversos grups amb mascareta, els alumnes d'un mateix grup no l'han de dur al pati i es recupera l'accés de les famílies als centres. Els estudiants que tenen la pauta completa de vacunació, a més, no hauran de confinar-se en cas de positiu a l'aula
El curs 2021-2022 a Malgrat de Mar ha començat aquest matí amb normalitat. Els centres han hagut de mantenir, això sí, les mesures contra la covid del curs passat, tot i que hi ha canvis com, per exemple, que ja no cal prendre la temperatura als alumnes, es permet la interacció entre diversos grups amb mascareta i els alumnes d'un mateix grup no l'han de dur al pati, i es recupera l'accés de les famílies als centres.
Una altra de les principals novetats del curs d'enguany és que els estudiants que tinguin la pauta completa de vacunació, no hauran de confinar-se en cas que un company sigui positiu de covid.
El protocol d'aquest curs també permet les activitats extraescolars, sempre que es facin amb un màxim d'entre 10 i 15 alumnes. Les festes escolars també es podran fer però, preferiblement, a l'aire lliure.
228 alumnes d'Infantil i Primària han començat aquest matí el curs a l'Escola Mare de Déu de Montserrat, que ha passat de tenir 16 grups estables a 9. Vicenç Nadal, director del centre, ha detallat que s'utilitzaran tots els accessos al centre per tal d'evitar contagis.
A l'Escola Marià Cubí i Soler, 370 alumnes d'Infantil i Primària han començat el curs aquest matí. La directora de l'escola, Sara Rubio, ha assegurat que el centre garanteix totes les mesures de seguretat pertinents.
Josep Ragull, director de les Escoles Fonlladosa, ha explicat que el curs al centre ha començat amb normalitat. 330 alumnes, d'Infantil, Primària i Secundària, hi han iniciat avui les classes. "Comencem amb la tranquil·litat que ja coneixem el protocol des del curs passat i, per tant, ja estem acostumats a aquest funcionament; i amb algunes petites novetats com, per exemple, que no prendrem la temperatura a l'entrar", detalla Ragull.
605 estudiants d'Infantil, Primària i Secundària han trepitjat de nou les aules al Col·legi Maristes - Sant Pere Chanel. La directora de l'escola, Mª Antònia Pelegrín, ha valorat positivament l'inici de curs que serà "encara amb moltes mesures covid però molt més relaxat que a l'inici del curs passat". "Hem mantingut l'entrada esglaonada per dues portes, però hem reduït el nombre d'entrades amb un horari més ajustat", comenta Pelegrín, que també ha avançat que enguany el centre apostarà per la coeducació.
Laura Puig, directora de l'Escola Vedruna, també ha valorat positivament l'inici del curs escolar 2021-2022. 742 alumnes d'Educació Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat han iniciat les classes avui al centre. Puig veu amb bons ulls el fet que els alumnes a partir de 12 anys s'hagin pogut vacunar.
A l'Institut Ramon Turró i Darder la jornada també ha començat amb normalitat aquest matí. Avui ha estat, segons el director del centre Jaume Carles, un dia de presentacions per als seus 710 estudiants de Secundària i Batxillerat. Carles comenta que el curs d'enguany serà "similar" al de l'any passat i ha valorat positivament el fet que els alumnes majors de 12 anys s'hagin pogut vacunar contra la covid.