8 març de 2022 a les 15:11
Els Bombers Voluntaris de Malgrat de Mar han celebrat aquest migdia el dia del seu patró, Sant Joan de Déu. L'acte també ha servit per remarcar i agrair la tasca que han dut a terme els bombers voluntaris Mariano Martínez i Josep González, que s'han jubilat, i David Roger, fins ara sotscap, que s'ha incorporat al cos de Bombers de la Generalitat
El parc dels Bombers Voluntaris de Malgrat de Mar ha estat l'escenari aquest migdia de la tradicional celebració del patró del col·lectiu, Sant Joan de Déu. Els bombers han organitzat, com és tradició, una trobada amb membres d'altres cossos de seguretat i emergències. També hi han assistit l'alcaldessa Sònia Viñolas i altres regidors i regidores del consistori.
L'acte d'enguany ha estat emotiu perquè ha servit per homenatjar i agrair la tasca i dedicació dels bombers voluntaris Mariano Martínez i Josep González, que després de gairebé 40 anys de servei al parc de Malgrat, s'han jubilat, i David Roger, que s'ha incorporat recentment al cos de Bombers de la Generalitat. L'alcaldessa Sònia Viñolas ha agraït la tasca que han dut a terme aquests tres bombers voluntaris i ha explicat que ha estat "un moment trist" pel comiat, però també "ha estat joiós "perquè acaben una etapa i en comencen una altra".
Sergi Cardona, regidor de Seguretat Ciutadana, ha valorat positivament el fet que s'hagi pogut recuperar la celebració d'aquesta festivitat després que l'any passat s'anul·lés per la covid. Cardona diu que l'acte d'avui ha servit per "ressaltar el caràcter voluntari que tenen" els bombers i que sovint suposa "un sacrifici" perquè, entre d'altres coses, comporta treure espai a les famílies. "Estan disponibles per, en cas d'emergència, poder donar resposta", ha afegit el regidor.
L'acte de celebració de Sant Joan de Déu, en què també s'han lliurat medalles als bombers Luis Gracia i Jordi Fontrodona, ha comptat amb la participació dels bombers del poble francès d'Arles -municipi agermanat amb Pineda de Mar-, els bombers del parc de Pineda de Mar, policies locals de Malgrat de Mar, Mossos d'Esquadra i agents de l'ADF.