10 gener de 2022 a les 8:57
Després d’un Nadal marcat per la sisena onada de la Covid, els alumnes tornen a classe amb canvis respecte a les mesures imposades el primer trimestre
La frenada de contagis entre els infants i el canvi en les quarantenes anunciat divendres fan esperar una represa de l’activitat escolar més tranquil·la. Així és com, el segon trimestre comença avui amb les classes presencials, tant a les escoles de primària com en els instituts, i amb canvis respecte al trimestre anterior.
Aquesta vegada, els alumnes d’infantil i primària no hauran de fer quarantena si només hi ha un cas positiu a l’aula. En canvi, n’hauran de fer si a la classe hi ha 5 positius o més, detectats en un període de 7 dies. També serà obligatòria en grups poc nombrosos, si el nombre de contagis suposa el 20%. En el cas de les escoles bressol funcionaran igual que les d’infantil i primària.
La quarantena tampoc serà obligatòria pels infants que hagin passat la Covid fa menys de 3 mesos o que estiguin vacunats amb la pauta completa. Tot i això, la majoria dels infants menors d’11 anys no tenen la pauta completa perquè la vacuna se’ls va començar a administrar al desembre i fins al febrer no els posaran la segona.
Pel que fa als centres de secundària i a la Formació Professional, es mantindran els protocols establerts el primer trimestre: es confinaran durant 7 dies els alumnes positius i els seus companys de classe que no estiguin vacunats.
Quant a les universitats, ara és l’època dels exàmens i les classes no començaran fins al febrer. En aquest sentit, el ministre d’Universitats, Joan Subirats, va informar que s’està treballant per poder oferir una altra oportunitat d’examinar-se als estudiants que siguin positius o hagin de fer quarantena.
Finalment, el protocol no canvia a les extraescolars pels alumnes d’infantil i primària: si un alumne dona positiu, es confina tot el grup.