Resuming podcast

4 agost de 2021 a les 7:46

Els adolescents de 12 a 15 anys ja poden demanar cita per a vacunar-se contra la covid

Compartir

El Govern de la Generalitat destaca la importància de començar el curs vinent amb la major immunitat possible a secundària, batxillerat i FP

Els adolescens de 12 a 15 anys ja poden demanar cita per vacunar-se contra la covid. Així ho ha anunciat el president del Govern, Pere Aragonès. Fins ara la vacunació estava oberta a partir dels 16 anys i des d'avui ja ho està per a tots els col·lectius susceptibles, ara per ara, de rebre el vaccí. D'aquesta manera, s'obre la vacunació per als nascuts entre el 2006 i el 2009. Els menors que hagin nascut el 2009 han d'haver complert els 12 anys per vacunar-se. En total, la nova franja d'edat aplega unes 300.000 persones.

Aquests joves hauran de demanar cita de la mateixa manera que ho fan la resta de col·lectius, a través del portal web habilitat. El Departament de Salut ha recordat, però, que els menors de 16 anys han d'anar a vacunar-se acompanyats dels pares o el tutor legal.

Aragonès ha destacat la importància que els més joves s'immunitzin per "facilitar el bon funcionament" dels centres de secundària, batxillerat i FP de cara al proper curs. Per això, ha fet una crida a tots els joves, i a les seves famílies, a demanar cita.