7 setembre de 2021 a les 13:00
La majoria de consultes a les oficines de turisme de Malgrat de Mar han estat de persones procedents de diverses poblacions de Catalunya
El turisme de proximitat ha tornat a predominar aquest estiu a Malgrat de Mar. Segons dades facilitades per l'àrea de promoció del municipi, la majoria de consultes a les oficines de turisme de Malgrat de Mar han estat de visitants procedents de l'Estat espanyol. I d'aquests, la major part han estat visitants de diverses poblacions de Catalunya.
Les dues oficines d'informació turística de Malgrat de Mar (Torre de la Vídua de Can Sala i plaça de l'Àncora) han rebut gairebé 6.000 consultes des de l'inici de la temporada turística, que va començar per Setmana Santa. La major part (60%) han estat de visitants procedents de l'Estat. La resta han estat de turistes procedents de França (23%), Països Baixos (4%) i la resta de diversos països europeus. Es repeteix d'aquesta manera la tendència al predomini del visitant de proximitat que es va viure l'any passat 2020, just després dels mesos de confinament domiciliari. Aquestes dades contrasten amb les de la temporada del 2019, quan la majoria de visitants de Malgrat de Mar van ser francesos i holandesos.
Dins de les consultes dels visitants procedents de l'Estat espanyol, la major part han estat de Catalunya (80%), País Vasc (6%) i Madrid (5,6%). La resta de consultes han estat de visitants procedents d'Aragó, València, Castella i Lleó, Navarra i altres indrets d'Espanya. Dels visitants catalans la major part han vingut del Barcelonès i el Maresme.