25 novembre de 2021 a les 12:44
La mesura entrarà en vigor aquesta mitjanit i, de moment, s’allargarà dues setmanes fins al 10 de desembre
Finalment, el certificat Covid serà obligatori per accedir a l’interior de bars i restaurants a partir de demà. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha avalat la decisió del Govern de la Generalitat que dimarts va acordar ampliar l’ús del passaport a causa de l’augment de contagis.
A banda d’haver d’ensenyar el certificat al sector de la restauració, també han autoritzat que s’hagi d’ensenyar per entrar a gimnasos o centres esportius i a residències de persones grans. Tots els visitants que no estiguin vacunats hauran de fer-se un test d’antígens i els treballadors queden exclosos d’aquesta mesura.
De moment aquesta decisió s’allargarà quinze dies, fins al 10 de desembre. Tot i això, el Govern no descarta demanar una ampliació si l’evolució de la pandèmia no millora. El document que certifica que el portador està vacunat, ha superat la malaltia o que té un test negatiu, s’haurà de mostrar abans d’entrar als establiments, juntament amb el DNI.